I nu 11 dage har jeg haft min internetforbindelse hos PARKNET . De hævner at være en NON PROFIT udbyder. Det har hele andelsboligforeningen, som jeg bor i. De leverer tv, internet og telefon. Om vi ville skifte telefon og internet, var frivilligt.
Kun vores gamle TDC YOUSEE kabel tv forsvandt 100%
Tv og telefonforbindelsen har fungeret fint. På nær under det voldsomme skybrud tidligere i juli 2011.
Dér forsvandt alt, men det gjorde meget.
Dér forsvandt alt, men det gjorde meget.
Internet forbindelsen skulle være 50/50 Mbit/s.
Har jævnligt målt på hastigheden via It- og telestyrelsens BREDBÅNDSMÅLER efter alle regler. (dvs. træk alt andet ud af stikket, på nær computeren du sidder ved)
Herunder ser du hvad der til dato, er den højeste måling jeg har fået.
Men desværre er DOWNLOADHASTIGHEDEN jo ikke engang det HALVE af hvad der skulle leveres. Og dette er endda min højeste måling til dato. I starten lå den må 5-8 Mbit/s.
Vil se tiden lidt an, evt spørge andre beboere om deres erfaringer og evt hastighed.
Bliver det ikke bedre, må vi jo henvende os til PARKNET.
These last 11 days, parknet.dk has been my new provider of: telephone-, cabletv- and internetconnection. Well the whole blok I live in use this provider.
Well only our old TDC CABLETV had to go, but the rest is of cause up to people to choose.
The phone and tv works ok. But been testing the broadband internetconnection often.
We where supposed to have an 50/50 Mbit/s connection. Mostly it has been around 5-8 Mbit/s.
And today I've done yet another test. See the screencapture above.
For once it's higher, but still far from the 50Mbit downloadspeed we was supposed to have. The UPLOAD speed is extremely high.
Hope it will get better. Will wait a bit and talk with other people living here. It's easier if we all complain to parknet.dk
Hej Brian
SvarSletJeg fandt dette blogindlæg via en Google-søgning, da min forening er i gang med at overveje at få indlagt en fælles Internet/TV/telefon-løsning med forbindelse til et fiber backbone.
For os er det blevet påpeget fra Parknet at 50/50 mbit er *minimums*hastigheden på forbindelsen, da vi er 200 lejligheder som skal dele en 1 gbit forbindelse til fiber backbone'et. De har sagt at uden for prime time er forbindelsen omkring 250/250 mbit. Så det du beretter om stemmer jo slet ikke overens med hvad vi er blevet lovet.
Jeg kunne godt tænke mig at høre mere om dine erfaringer, og om den forening som du bor i, da det er meget relevant for vores forenings valg af løsning. Her er nogle spørgsmåls som jeg håber du vil besvare:
- Hvordan har fine erfaringer været siden du skrev dette indlæg? Er hastigheden blevet forøget til den lovede hastighed?
- Fik du klaget til Parket, og i så fald hvad var svaret?
- Hvor mange boliger er der i den forening du bor i?
Mvh.
Rune Svendsen
Hej Rune.
SletDet er rart at se du gør lidt research om hvad nuværende kunder mener om Parknet.
Jeg må lige starte med at sige, at jeg IKKE er super til teknik osv. Men bare konstaterer at der er nogle ting der ikke leves op til fra udbyder.
Men som svar:
1. Hastigheden er høj, men sjældent oppe på de 50/50 som var lovet.
På et par andre sider i denne blog, er parknet nævnt og måling af bredbåndshastighed på andre tidspunkter.
Før jeg skrev dig denne besked, foretog jeg en måling via borger.it på bredbåndsmåleren.
Trak alle stik ud (tv og telefon der også kommer ud dér) pånær min laptop. Der var resultatet: 30770/33338 kbit/s.
Og der er jo lidt op til de lovede 50/50.
(og klokken er ca 09.20)
Der har været et par enkelte korte udfald på bredbåndsforbindelsen. Den længste varede et døgn.
Tv-signalet er somregel ok. Nogle gange er der lidt "sne" i billedet. Men om det er ejendommens elektronik...ved jeg ikke.
Tv-signalet forsvandt dog i FLERE DAGE i slutningen af august.
Se her: http://brian-erritsoe.blogspot.dk/2012/08/uden-tv-signal-over-et-dgn-nu.html
Jeg klarede mig små 3 dage uden tv-signal. Hvor når det kom tilbage, ved jeg ikke, da jeg tog på ferie.
Det var tilbage da jeg kom hjem fra ferie.
-Nej, jeg har ikke klaget. Men ved ud fra ejendommens generalforsamling, at der er flere der er utilfredse. Men at vi ikke kan gøre det bedre nu.
Ved TV-udfaldet, gik der et lille døgn, før parknet meldte ud på deres DRIFTFORSTYRRELSER-side, at vores ejendom havde problemer med at se tv. (se linket ovenover)
-Vi er en andelsboligforening med 120 husstande.
Håber det hjalp lidt.
Jeg er generelt tilfreds, MEN kan se vi ikke får hvad vi betaler for og blev lovet.
Og selv med flere dage uden TV, bliver der ikke modregnet.
Altså godtgør de ikke at vi har været uden tv-signal i flere dage.
Kan godt være de har hjertet på rette sted, men vist ikke helt evnerne/eller teknikken.
Håber de bliver bedre...
Mvh
Brian
Hej Brian.
SvarSletLigesom Rune googlede jeg også lidt rundt for at finde erfaringer med Parknet.
Ift. din hastighedsmåling kan jeg kun anbefale dig at prøve speedtest.net (hold musen henover den grønne trekant over København og vælg Taastrup serveren - har selv YouSee 100/10 mbit internet og havde problemer med at måle mit max hos IT og Telestyrelsen).
Jeg tænkte på om du er i besiddelse af, eller kan komme det, dokumenter med priser, forløb og anden nyttig information for os andre foreninger der gerne vil kobles på Parknet?
Ligeså, hvordan er den egentlige installation når man er inde i de enkelte lejligheder: hvad for stik er der sat op? hvad for bokse skal du bruge? er der specielle til internet og tv henholdsvis? Hvis jeg kunne lokke dig til at tage et par billeder og sende til janussmith@gmail.com vil jeg være taknemmelig :-)
Mvh Janus