10. juni 2012

Toronto, Canada ??

(for english scroll down)
At ville opleve den store natur i Canada er ikke nogen ny idé i mit hoved. Den idé blev formet for mange år siden, da jeg tilfældigt læsten en bog af forfatteren og jægeren Søren Ervig.

Men at rejse så langt, bruge pengene til det, rejse alene, og finde MODET til det.... har været grund til det aldrig er blevet alvor.
MEN da jeg i januar 2011 vandt en rejse for 2 til Cape Town Sydafrika, med en tur ud at cage-dive med hvidhajer via en konkurrence på Discovery Channel Danmarks facebookside, tog jeg det som et LOS I RØ... fra højere magter (om man vil).
At kunne jeg dét, måtte jeg hellere se at komme mere ud i verden og OPLEVE.

Igennem en del år har jeg haft en facebookveninde, der til dagligt bor i Toronto. Vi har endda mødtes da hun har været i Danmark på ferie.
Har gået en tid og sagt til migselv at NU skulle jeg snart over Atlanten. Har også lagt lidt penge til side.
Vildmarker og det vest- og nordlige Canada bliver det ikke til denne gang. Ville gerne opleve British Colombia, Yukon og North West Territories.
Men forleden skrev vi sammen på FB, og da hun skrev hun håbede vi snart mødtes igen... spurgte jeg om hvad med i aug/sep.
Så nu har jeg lidt lovet at jeg nok kigger forbi Toronto i min sommerferie.

Det er dog noget af en jungle at kigge hoteller og fly. Et site så godt ud, men ved nærmere syn på deres facebook-side (for at se deres kunders mening), blev jeg chokeret ved KUN at se BROK, KLAGER og ADVARSLER fra kunder, der bestemt var kede af det.
Så nu kigger jeg lidt andre steder for at få en kombination af fly og hotel. Desværre ser det meste (som jeg kan betale) ud til at ligge små 10 km fra centrum. Men håber der er busser/tog.
Vil måske også bo lidt nær min veninde.

Så det bliver spændende om jeg kommer afsted til Toronto. Min første tur over atlanten :o)

Update aug.2012: Har sørme taget mig sammen, og skal afsted til Toronto. Se mere hér:http://brian-erritsoe.blogspot.dk/2012/08/ferie-i-canada-going-to-canada-od.html

Toronto, Capital of Ontario, Canada.
Wanting to experience the great nature and wilderness of Canada is not a new idea in my head. 
The idea was formed many years ago when I read a book by author and hunter Soren Ervig. 

But to travel that far and ALONE, useing all those money, and finding the courage for it ..has sofar been the reason I havn't gone. 
BUT when I in January of 2011 won a trip for two to Cape Town South Africa, including a cagediving experience (won it on Discovery Channel Denmark's facebook page), I took it as a sign... a KICK IN MY A ... that higher powers (if you will) wanted me to travel...and far away, and see the world. 

Have for several years had a good friend in Toronto,  whom I know from facebook. We've even met when she was in Denmark on vacation several years ago. Have for a while and said to myself, that it was about time, that I went across the atlantic. Have put some money aside... 

Will not be the wilderness I'll see this time. Would like to experience British Columbia, Yukon and the North West Territories. But when we th eother day wrote eachother on FB, she wrote that she hoped we'll meet soon again... I asked: HOW ABOUT IN AUGUST/SEPTEMBER? 
So now I have almost promised that I probably will stop by Toronto during my summer vacation. So will be a vacation in a major city, that holds a bigger population, than the entire population of Denmark.
However, it's a jungle out there,  looking at hotels and flights!! One site looked good. But on closer inspection on their facebook page (to see what their clients' said), I was shocked by ONLY seeing ANGRY PEOPLE, COMPLAINTS and WARNINGS from customers, warning other NOT to use the agent. So now I'll have to  look elsewhere to get a combination of flights and hotel. 
Unfortunately, most hotels (that I can afford) seems to be just under 10 miles from Toronto city center. But hope there are good and easy public transportation. 
Would also like to live near my friend. Have alrady decided to visit: Toronto ZOO and the CN Tower.
So exciting to see if I FINALLY pull myself together, and GO. Will be my FIRST trip across the atlantic :o)


Update aug.2012: I finally did it. Going to Toronto for about 10-11 days. Read more here: http://brian-erritsoe.blogspot.dk/2012/08/ferie-i-canada-going-to-canada-od.html

Ingen kommentarer:

Send en kommentar