12. marts 2013

2 ugers ferie og bisættelse - 2 weeks off and a funeral

(for english scroll down)
Så er en del af det danske arbejdsmarked igang med at få løst problemet med RESTFERIEN, hvis man da ikke liiiige har brugt den.
Da det hos min arbejdsgiver tit kan være svært at få ferie på bestemte tidspunkter, bad jeg om besked, om HVOR det så ud til jeg kunne få afviklet restferie for ferieåret 2012.

Det blev så NU!!!
Havde tidligere tænkt på at rejse væk på vinterferie. Men synes ikke der er penge eller overskud til det.
Men lysten er også gået lidt af fløjten, fordi:

Dødsannonce fundet på afdøde.dk

  • I fredags fik jeg besked om at en god kammerat var faldet død af sin cykel. Formodentligt med
en blodprop. Kom noget bag på mig. Han havde haft én i slutningen af 2012, men var i behandling og
hjemme. Så på torsdag må jeg gå den tunge gang, og desværre sidde til hans bisættelse.
Ved godt folk dør, men havde håbet på han ville blive en gammel gammel mand.

Du skal have et ord med på vejen kære Bent: "Tak for alt. Du har været en rigtig god kammerat og en helt igennem fin fyr. Det har været en ære og fornøjelse at kende dig. Vi vil mindes dig med glæde. Håber vi ses igen en gang"!!!


  • Ellers er der efterhånden også en del alvorlig og degenerativ sygdom i hvad der er min nærmeste familie. Er hårdt at se på, for bliver bare værre og værre. Kan fortælle det hhv er PARKINSONS SYGDOM og KRÆFT.

Ellers så må jeg så få slappet lidt af i ferien. Men har allerede gang i nogle små projekter.
Jeg blev bruger på http://pinterest.com/beo1975/ og er endelig begyndt at bruge det lidt. Men har via andre venners pin's derinde, fået nogle idéer til noget lavet i naturtræ.



Så jeg vil forsøge at lave noget tilsvarende. Har fundet noget træ. (fyrretræ tror jeg). Var ihvertfald en gren der var faldet af det høje træ, hvor der kun var vækst højt oppe. Og det er endda dejligt tørt/dødt.
Det vil der nok komme mere om som projektet skrider frem.


GOT TWO WEEKS OFF NOW :-)
Had thought about travelling some place sunny and warm. Don't feel like I have the money, and since a good pal of mine passed away this thursday (7th of march 2013), I don't feel like leaving.
Attending the funeral this thursday. He was only 57 yrs old and had a blood clot in his head in late 2012.
He was getting medical attention... but seems to have had yet a blood clot in his brain while bicycling.

He was such a nice guy. Gonna miss him alot. Always felt comfortable around him. (pic above announceing his death and funeral in the local newspaper)

There is also both serious PARKINSONS DISEASE and CANCER in my family at this time.
It's horrible watching people getting more and more sick and HELPLESS. Seems noone can help them!!! :-(

Some time ago I joined PINTEREST.COM http://pinterest.com/beo1975/
Had some problems figureing out HOW to use it. But trying.
One of my facebook-friends from the U.S who runs http://www.wildwomanoutdoors.com/ pinned this pic of a log made into a candle holder. So decided to try it out.
Went to the forrest yesterday and found a nice dry piece of log. (see pic above)
So now to figure out how much to sand it down aso aso.....