26. august 2013

Paracord armbånd - Paracord bracelet... it can be done!!!

(For english scroll down)
Fik en pludselig indskydelse om at jeg ville forsøge at lave et paracord armbånd.
Så jo smart ud, og kan se det praktiske i dermed at have ca 2,8m faldskærmsline på håndledet, der kan bære ca 250kg.
Købte line og tilbehøret hos U.S. Overskudslager på Århusgade 25, 2100 København Ø.
Købte det endvidere ved selv at troppe op i butikken for at kunne se udvalget og spare porto.

Så ved hjælp af videoen herunder (og et par hysteriske anfald) fik jeg lavet ét.
Her nogle timer senere har jeg lavet et til en kammerat. Og bliver lettere for hver gang...
Jeg har lavet i 2 farver (2 farver line). Sand og olivengrøn. Er jo smag og behag. Og er lettere at huske forskel på linerne undervejs.
Mit eget har jeg fået et lille SILVA-kompas ind i. (se fotos nederst)
Decided on trying to make a paracord bracelet. Don't know why, but can see the practical in having about 2,8 meters of paracord on ones wrist.
So bought 2 types of Rothco nylon paracord (2x100ft) and followed the instructions in the video above.
Watched it in small sections...back and forth...til I got it right. (have to admit it felt hopeless a few times).

Added a small SILVA compass too in my own. Shortly after I made one for a pal too.
Hope it fits. Remember... it's better to make it too big, than too small.
Mit første paracord armbånd, med kompas på siden.
My first with a compass on the side

Mit første paracord armbånd, med kompas på siden.
My first with a compass on the side

My second bracelet. For a pal.
Det andet lavet, til en kammerat.




1 kommentar:

  1. Wow really great information for making Paracord bracelets thanks for giving this information.
    Really this is very useful information for me.
    Thanks.

    SvarSlet