23. oktober 2011

Haj-billeder - Shark pics

(For english scroll down)

Så er jeg tilbage fra "den anden side". At tænke sig: for en uge siden var jeg på vej op ad TAFFELBJERGET.
Hvilket virkelig tog pusten fra mig. Trods mine ekstra kilo, så plejer jeg at løbe og bevæge mig en del.
Men det bjerg tog pusten fra mig med sine 1087m. Mens min rejsemakker Martin tog et relativt let.
Men måske mere om turen til afrika en anden gang.


Hele formålet med turen givet af Discovery Channel Denmark var jo at opleve den store, flotte og "frygtede" HVIDHAJ..."ansigt til ansigt".
Og kan glad fortælle: MISSIONEN LYKKEDES :oD Vi blev hentet og kørt til Gansbaai/Van Dyks Bay, og sejlede ud med http://www.sharkcagediving.net/ som drives af Brian McFarlane. Han skulle desuden være kendt i haj-kredse, og havde lavet nogle ting med discovery channel. Samt fundet ud af hajer går i "trance" når vendt med buen i vejret.
Herunder den engelske version, er der nogle billeder jeg tog med mit lille nye KODAK EASY SHARE SPORT CAMERA C123. Sigtbarheden var ikke den bedste, og lidt skuffet over kameraets fotos/videoer generelt.
HVIS DU SYNES OM SÅDANT OG NOGENSINDE FÅR MULIGHED FOR AT OPLEVE SÅDANT: TAG AFSTED!!!


Back from South Africa and Cape Town. Kind of weird to think of what I was doing a week ago: climbing the Table Mountain.  It was hard. I wasn't in as good a shape, as I thought.
But the whole idear by travelling to Cape Town and having it ALL paid for by Discovery Channel Denmark, was to come "face to face" with be beautiful, big and "feared" GREAT WHITE SHARK.

And I'm glad to say: MISSION ACCOMPLISHED :oD
They are beautifull, and fantasctic to seem them BELOW the surface.
We was picked up and driven to Gansbaai/Van Dyks Bay, where we went out with http://www.sharkcagediving.net/, run by Brian McFarlane. Being told he has made some programs for Discovery Channel, and also found out that sharks goes into a "trance", when turned belly up.

The visibility was not good, and I'm dissappointed in the pics/videos my new Kodak easy share sport camera c123 made. There may be mere to come on the trip. There a lots to tell about....


IF YOU EVER GET THE CHANCE: GO SEE THEM IN REAL LIFE!!!!!


ankommet hos firmaet - at the company in van dyks bay

De mener det - they are NOT kiddin!!

Fyren der ligger "duft"spor ud - the CHUM-guy
Van Dyks Bay and the site of the cage diving

man trak sig ned når der kom en haj forbi - we pulled
ourselfs down when a shark came by.

selvportræt - sekfshot

blob blop....

De fryser og klapre tænder af det kølige vand
They are freezing in the cold water.









Nyder det - enjoying the experience











Min rejsemakker og kollega Martin
My collegue I brought along to ZA.












Dyer island fyldt med hajens mad: SØLOVER - The sharks food: sealions



På vej mod land med buret bagpå - heading home

Ingen kommentarer:

Send en kommentar