25. april 2012

Mor flyttet på plejehjem UDEN kommunen gav besked!! - Mom evicted and sent to a home...noone told me!!

(english: scroll down)
Er RYSTET for at sige det mildt.

Igår kommer jeg hjem fra arbejde og se nogle nussede gutter slæbe ting og sager ud til en ladvogn.
Da noget af det ser bekend ud, går jeg ind i husets kældergang, og ser dem tømme min mors kælderum. (vi bor i samme hus)
Omgående spørger jeg til hvad hulen de laver. Får besked på de tømmer et bo, efter en beboer der er kommet på plejehjem.
Viceværten og foreningsformanden dukker så op.

Får besked på at:

  • Huset har opsagt hendes lejemål pga skader på lejlighed og ejendom, og nogle gener.
  • At Gladsaxe kommune har umyndiggjort hende!
  • Hun nu har en værge i form af en eller anden dame på amager!
  • Samt at hun for 10 dage siden er blevet forflyttet til et plejehjem i Bagsværd.
Må tilstå det hele slog hårdt.
Tænk engang at ens MOR kan blive sendt på plejehjem og umyndiggjort UDEN at give de nærmeste pårørende  besked.
Kan simpelthen ikke forstå det, og finder det meget ringe. Tænk at opdage det på den måde, ved at nogle gutter tømmer lejlighed og pulterummet.
Ville være endnu mere sygt at kigge forbi senere hen, og at der så bor en helt anden person!!
Da hun er let påvirkelig, kan det jo være at hun er lokket til at sige jeg ikke skulle have besked.
Spøjst når hun altid babler om mig*g*

Men bør tilføjes at hun burde havde være placeret på et godt hjem, for mange år siden.
Jeg har bare noget imod måden de har gjort det på...mht pårørende. Altså IKKE AT GIVE BESKED!!

Jeg har fået nummeret til værgen, men har ikke kunnet få fat i denne person endnu.
Men vil kontakte Gladsaxe Kommune og meddele hvem det måtte vedkomme: at det er seriøst ringe!!!
De kunne da sende mig et brev...har endda e-boks mht kommunal post.

Jeg må tilstå jeg ikke omgås min mor meget pga jeg simpelthen ikke "magter" hende. Især da jeg har boet med hendes bl.a. mentale sygdom. Sidst jeg så hende var til jul, og så nogle gange på vejen. Sidst 11.april.
Men fra dertil at åbenbart afskrive sønnen, og ikke give ham besked. ØV ØV ØV...
Er godt vred på kommunen!!

Og uha hvor er der røget meget ud som jeg som søn gerne ville havde holdt en hånd over.
En del af kælderens fyld var mit fra barndommen. Og det er bare kørt på lossepladsen nu.
Fik kun reddet et maleri fra billedkunsteksamen på HF. Alt er bare væk.
Hvor meget hun har fået lov at beholde fra lejligheden, ved jeg ikke. Men er bekymret for nogle arvestykker er smidt ud eller lign.
Tænk engang...BARNDOMSHJEMMET smidt ud af nogle fyre med IQ som kogte østers!!!

Hele eftermiddagen blev ulidelig... så tog tilsidst cyklen og måtte bare UD og røre mig.
Bl.a. var jeg ude og se plejehjemmet hvor min mor nu befinder sig.
Håber hun har det godt, og ikke sidder og er bange, eller prøver at stikke af, og finde "hjem" igen.

Må se om jeg kan få kontakt med kommunen og/eller værgen.
Håber ikke det er en af de platugler der snyder ældre og svage personer mht penge osv.

Plejehjemmet hovedbygning - the nursinghome

en af beboelsesblokkene - one of the houses at the home
I'm CHOCKED.... to say the least.
Yesterday I discovered that my mother had been evicted, and sent to a nursinghome.
Saw some guys cleaning out the basement... and her appartment. (my childhood home).

Was informed that it was 10 days ago, that she moved to the "home". She has even been disempowered by the municipalty of Gladsaxe in wich we live. She's even got at guardian....some woman I can't get hold of.

Didn't spend much time with her. But can't accept that they didn't inform me...as her son and closest relative!
It's unheard!!
She has been mentally ill most of my life. So was about time they helped her by placing her in a home, with comfort and company of other people.
So don't mind that... but that they did not inform me... that makes me angry.

So I have to find out, by seeing some guys cleaning out the basement and appartment... and driving it all to the dump!!! Wish I could have been given a few days... to prevent some stuff from being thrown out. 
My childhood .... away, memories and stuff that has been in the family for ages!!!!
Gonna write Gladsaxe Municipalty and tell them that it's very very lousy of them NOT to tell the relatives.

The rest of yesterday was almost impossible. Couldn't stay home... so went for a ride on my bicycle. 
Saw the nursing home where she is living now... (see pics above).
Hope to visit some day and say hello...though I'm vervous about it.