7. maj 2012

Stadig intet nyt mht uvarslet flytning af min mor til plejehjem

For snart et par uger siden fortalte jeg om min mor der uvarslet, var flyttet på plejehjem af Gladsaxe kommune: http://brian-erritsoe.blogspot.com/2012/04/mor-flyttet-pa-plejehjem-uden-kommunen.html .

Jeg havde ikke fået besked om det, selvom jeg ikke besøgte hende jævnligt. Vi mødtes dog på gaden, og sidste rigtige besøg var ved jul.

Satte mig ned og skrev en e-mail til Gladsaxe Kommune. I bund og grund skrev jeg bare at det GODTNOK ER RINGE at de ikke lige gav besked. Bare et lille brev.
Og dårligt når man skal opdage det tilfældigt, ved at de smider indbo og pulter rummet på lossepladsen!!!
DET ER NU 11 DAGE SIDEN JEG SKREV TIL DEM. JEG UDBAD MIG IKKE ET SVAR. MEN DE HAR IKKE ENGANG BEKRÆFTET MIN HENVENDELSE, ELLER SVARET PÅ MIN E-MAIL.!!!

Synes godtnok det er en generel ting, at kommunerne vender det "blinde øje til", så længe det kan lade sig gøre. Især hvis det er noget der kan koste kommuner penge eller stille dem i dårligt lys.
Hentyder bl.a. til flere af de sager med børnemishandling og omsorgssvigt for ældre og syge borgere.
Gladsaxe kommune er bestemt ingen undtagelse desværre...selvom der desværre i årtier har været socialdemokratisk byråd og borgmester.

Overvejer nu at fremsende min e-mail til dem igen, eller printe det ud, og sende anbefalet til rådhuset.

BESØG HOS MIN MOR:


Forleden fik jeg besøgt hende. Var dog lidt spøjs at plejehjem har besøgstid kl. 08-14.
Passer vist ikke helt godt ind i pårørendes arbejdstider. Men forståeligt når de ældre heller ikke skal opleve forskellige pårørende rende ind og ud af deres hjem fra morgen til aften.

Hun ser heldigvis ud til at havde affundet sig med at være dér, og i relativt godt humør.
Hun er betydelig mere "klar", især nu hvor hun ikke kan drikke og ryge (hvilket hun har gjort for meget).
Men hun skal vist vænne sig til det. Tit siger hun: "Ja, og så er der postevand" og nipper skuffet til sit glas vand. Hun taler også om hvor meget hun savner at ryge de cerutter hun røg.
Hun er især meget opmærksom på en anden beboer som er ryger, og kommenterer om han så skal ud og ryge.
Jeg havde købt en lille sammenplantning af blomster til hende. Værelset var næste tomt. Der stod nogle møbler efter forrige beboer.
Fik mødt nogle friske, flinke og bestemte medarbejdere på plejehjemmet. Min mor havde jo travlt med at fortælle alle at jeg er hendes SØN ;o)

Blomster til min mor - flowers for my mom


Ser ud til at hun desværre ikke har fået noget med hjemmefra. Kan desværre konstaterer at hverken KOMMUNEN og den dårlige VÆRGE: IKKE HAR HJULPET MED AT FÅ NOGET BETYDNINGSFULDT MED HJEMMEFRA.
Så ARVESTYKKER, FOTOALBUMS osv osv... har de bare fået smidt på lossepladsen af de klamme fyre jeg mødte den dag de tømte lejligheden. ALT ER SMIDT UD!!!! :o((

Er fan.. DÅRLIGT!!! LORTE KOMMUNE OG LORTE VÆRGE!!!!!!!! Jeg er super negativ på jer!!!


Må tilstå jeg overvejer at stikke hånden i vejret, næste gang pressen leder efter eksempler på sager med ældre der er håndteret ekstremt dårligt!!!
Så dårligt at uerstattelige(setimentalt set) ting, som arvestykker, fotoalbums osv osv bare er kylet ud. Selv hendes sølvtøj har det kylet ud. Er sikker på at fotos og mange andre ting ville havde vækket glæde hos hende at have med. For FORTIDEN husker mange ældre jo KRYSTAL KLART.

Men der er ikke mere tilbage nu. Et par gamle fotos af mig, og et par træfigurer fra vindueskarmen.
Fatter ikke at værgen ikke har bedt nogen hjælpe med at få nogle ting med på plejehjemmet. Men hun har jo nok ikke selv forstået og evnet at vælge med omhu.
Fotoalbums betyder da noget for de fleste mennesker i dette land. Og ting de har arvet efter deres forældre og bedsteforældre!! Men VÆK VÆK VÆK er det....