26. august 2011

Nikon D5000 og slibesæt

 (for english scroll down)
Jeg har efterhånden kigget på slibesæt-systemet LANSKY nogle gange. Men fandt det nu på tilbud hos xtragrej.dk. Det er et slibesæt til knive, hvor der er lidt styr på vinkel. Kan være svært for nogle af os.






Håber jeg bliver bedre til det. Har lidt problemer med at få kniven til at sidde fast under hele slibningen.
Se min lille youtube amatørvideo her. Er INGEN instruktion, men bare mig der viser et forsøg på at slibe en kniv. (under optagelsen holder jeg mit webcam med munden...derfor lidt lyde*g*)
Se videoen hér: http://www.youtube.com/watch?v=EcYATpt0Dv0

I en del år har jeg manglet et rigtig kamera. Så nu jeg ikke kom på sommerferie alligevel, så valgte jeg at købe et NIKON D5000 (digital)
Har selvfølgelig været ude de sidste dage og tage fotos, trods lidt trist vejr. Det kan en del, og langsomt vil jeg se om jeg kan komme igennem brugsanvisningen, og lære kameraet at kende.
Herunder er et lille slideshow med nogle af billederne fra de sidste dage. Nogle er dog ikke beskåret og redigeret endnu. De kommer løbende op på min FLICKR.COM profil. (se link på min forside)




Been looking for a knife sharpening set for quite some time. The Lansky Sharpeningsystem seemed like a good idear, with it's angle-guide rods. So found it on sale. Hope to get better though. The knife often falls out. Made a video showing me trying to sharpen a knife (with the webcam between my teeth ) *lol*
http://www.youtube.com/watch?v=EcYATpt0Dv0

Finally got a real good digital camera. The NIKON D5000.
Been doing some pics these last days. They are not all done, and some are just for fun to test it.
See the slideshow here....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar