22. februar 2012

Weekend i Aarhus - weekend in aarhus

(english scroll down)
Har jo just afviklet min sidste afspadsseringsuge..desværre.
Det gode var at jeg nåede til Aarhus, for at besøge min gamle ungdomshøjskole-kammerat. Om end det igen kun var for en weekend.
Så tiden gik med snak over øl på http://www.petergift.dk/ og STIFTEN som er en cafe i forbindelse med Aarhus stifttidnes bygning ved banegården.
Ellers fik jeg/vi dansket lidt rundt i byen.

Vi har talt om at tage ud og fiske sammen. I Aarhus havn eller kysten. Ikke at vi behøver fange det vilde, men kunne være hyggeligt. Han arbejder til dagligt med fisk, så mon ikke han kan lære mig at rense og flå en fisk :o)
Tror vi starter med at se hvor og hvornår vi må fiske. Selvfølgelig skal der også anskaffes fisketegn!!
Det glæder jeg mig rigtig meget til.

Spend last weekend in the city of Aarhus, in eastern jutland.
Was with an old friend of mine. Know him since the autumn of 1992. Was only for the weekend, but nice to be there again.Guess it's because I'm away from "my life".
We just spend the time relaxing, browsing a few stores.. walking alot. But also had several beers in a couple of pubs. :o) And of cause long talks about life, work and woman :oD

We got talking about fishing. So now we're planning to go fishing together. Either around the harbour or along the coastline. He works with fish on a daily basis, so sure he can teach me to clean and cut up a fish... and make some kind of good food. Looking forward to it :o)

båd til redning - MIE MOLS
rescue boat

Solstråler over Kattegat
Sunbeams through the clouds

Aarhus å
aarhus stream/river opend up again trough the city
Min aftensmad lørdag aften
My dinner saturday night

En Jacoben Ale på cafe STIFTEN
A Jacobsen Ale at Stiften Cafe
 

På gensyn kære Aarhus..vi ses
Leaving..hoping to come back soon

Solnedgang over Kattegat
Sunset on straight of Kattegat.

Redningsbælte på Max Mols
Life belt...

Solnedgang kort før ankomst på Sjællands Odde
Sunset short before arrival and yet 1 1/2 hrs busride

Ingen kommentarer:

Send en kommentar