23. februar 2012

Farvel til min første bil - Scrapped my first car

 En sorgens dag er det. Det har taget måneder at få mandet mig op til.
Men har her til eftermiddag, skrottet min gode OPEL VECTRA 1996B, 1,6 100HK

Den har tjent mig godt
Been a good car
En trofast bil gennem 6 år
Reliable through 6 yrs

Dog ikke at den ikke kunne mere. For den har virket UPÅKLAGELIGT i de 6 år jeg har haft den. 
Jeg er 3.ejer på bilen, som stammer fra Vestsjælland. Men var lidt træt af tæring og rust, som andet som synsfolk har knaldet den på. Så har valgt at ville have en nyere brugt bil, eller fabriksny bil.
Har kun en gang forsøgt at sælge den.
Indtil for få dage siden overvejede jeg at lade en indgå i nogle af de nybilshandler hvor man indleverer sin gamle til og får 20-30.000kr i rabat på den nye.
Men da jeg nok har besluttet mig for en VOLKSWAGEN UP, hvor man ikke tilbyder sådan ordning, har jeg kørt den til Bagsværd Jernhandel A/S. Mod 200 kr mindre i skrotpræmie, afleverer de nummerpladerne og afmelder bilen på motorkontoret.

Den skulle været synet senest i slutningen af november. Så har trukket den, da jeg ville bruge den til at køre rundt når jeg skulle finde den nye bil. En kammerat mente at jeg skulle have 2 skriftlige påmindelser, inden sagen overgik til politiet.
Men nu er bilen væk og bliver afmeldt imorgen. Så må jeg se hvad sker... og det er afsluttet nu. Eller om der falder en bøde for syns-udeblivelse.
Har aldrig modtaget nogle rykkere eller sådant. Den har dog stået stille i de sidste måneder.

Herover de sidste billeder af den. Da jeg stillede den ved en skrotbunke og for sidste gang forlod den, ja... må tilstå at jeg kæmpede en kamp for ikke at tude. Holdt dog masken til jeg forlod skrothandleren.
Sjovt at en død metal ting kan fremkalde de følelser.....

Sidste blik af min vectra
Last look at my car ;'-(

skrotningsattesten
the scrap-papers
HVIL I FRED DEJLIGE VECTRA. DU VIL BLIVE SAVNET OG HUSKET.. HÅBER DU BLIVE GENBRUGT TIL NOGET GODT :o)

A sad and tough afternoon. Finally scrapped my car. Not that it couldn't go on for several years.
But was tired of the trouble and work getting it through the danish automobile inspection every 2.nd year. And having to pay a mechanic to get it approved for another 2 years.

It was an OPEL/Vauxhall VECTRA 1996B 1,6 100HP. I am the 3.th owner of the car.
Has been a good car. Always worked in the 6 years I had it.
Will miss it..
When leaving it and going to sign the paperwork in the scrapyard, I was close to start crying.
But mannaged to keep a straight face untill I was out of there...
Strange to feel sad... it's only metal, plastic aso...

Was supposed to be inspected november 2011. But never did... but sofar I have heard nothing from the state of DK or the police. So hope they'll let it go....

R.I.P. MY DEAR VECTRA. YOU WILL BE MISSED AND REMEMBERED. HOPE THEY TURN YOU INTO SOMETHING GOOD. (will be recycled)