13. juli 2011

Turen går til Aarhus

(english scroll down)


Så blev det alvor. Om få timer går turen til Aarhus med Abildskous rutebiler 888. 
Den rejsemetode jeg som oftest har brugt mellem København og Aarhus gennem årene. Turen går forbi Roskilde, og videre forbi Vig, til Sjællands odde. Derfra en hyggelig sejltur med Molslinien over til Aarhus.
 Er både hurtigere og billigere end at rejse med DSB. PT koster det 500kr tur/retur. Og tager under 3 timer. Skal man videre mod andet i jylland, kan det også betale sig. En del af deres busser kører videre mod nordjylland.



Glæder mig til at se min kammerat igen. Der går somregel nogle år mellem vi ses. Han er pt. chef/leder i en afdeling i det gode stormagasin SALLING. Men er også spændt på at se hvordan Aarhus har udviklet sig. Byen har haft en uhyggelig gang vokseværk, siden jeg første gang besøgte byen i 1992.
Engang når jeg besøgte min ven, kunne man se ud over markerne der så småt begyndte på Skejby kanten dengang. (der boede han dengang). Men har gennem årene ærgret mig over Aarhus' vokseværk.
Nok især fordi det ændrer på mentaliteten, hyggen og minder uhyggeligt meget om København.
Men storbyer har nu heller aldrig været min kop the. Kl 15:50 skulle jeg gerne stå på Rutebilstationen i Aarhus.
Vil tage min bærbare med, i håb om at finde noget wi-fi, da min kammerat hverken har computer eller internetadgang. Vi ses :o)

Well...that's it. Will leave by bus to Aarhus in a few hours, to visit an old friend. Haven't seen him for a few years, so will be nice to see him again. He plans to visit me too, in mid august. Will be nice to see Aarhus again, though the city has grown much much bigger. But sure some things will still be the same.
It's the second biggest city in Denmark. And often called "the capital" of the province.
Will only take about 3 hours by bus and ferry to get there. Looking forward to be sailing.

Will bring my laptop, and hope I can find some wi-fi somewhere. My friend has neither internetacces or a computer. By 15:50 (3:50pm) I should have arrived in Aarhus.

See ya :o)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar