14. juli 2011

Våd dag i Aarhus

(english scroll down)
Så er jeg havnet i Aarhus. På besøg hos min omtalte kammerat.
Ankom igår eftermiddag. Vi fik sat os ned på en lille pub, til et par specialøl. Heldigvis er det noget vi begge synes om. Desværre slår det lidt hårdt på tom mave.
Turen gik da til til fods rundt omkring strøget i byen, med bagagen.  Senere til fods ud af Randersvej til Skejbycentret, og dernæst til kammeratens bopæl på Bodøvej. En lang tur til fods, og især med en tung rygsæk.Men vi begge har i tidens løb gået nogle lange ture sammen.


Desværre øsregner det idag. Men har det vist gjort over hele Danmark, hører jeg. Jeg har fået internetadgang på biblioteket i Mølleparken, inde i Aarhus. Har min egen laptop med.
Desværre har min kammerat hverken computer eller internetadgang. Dét til trods for han er glad for tv, mobil og andet teknik.
Er rart at se byen igen, selvom der har været nogle ændringer. Noget til det bedre, og noget til det mindre gode. Men kommer vel an på øjnene der ser. Århus Sporveje (busselskabet) hedder nu Midttrafik. Det udspringer af de kommunale sammenlægninger, bliver jeg fortalt.

Efter mit lille internetbesøg her på biblioteket, skal turen gå ud omkring strøget. Og måske også Bruuns galleri. Sidst jeg besøgte byen, var det stadig under opførelse. Ellers er en tur ned af strøget  i tankerne. Desuden skal jeg finde noget mad, da jeg kun har fået en kop kaffe idag. Ved 18:30-tiden skal jeg møde min kammerat, som er på arbejde i Salling.

Now in the city of Aarhus, in eastern jutland. Visiting an old friend of mine. Arrived yesterday afternoon.
We started with a specialbeer in a small pub, having a talk. But could feel the alcohol quickly, due to none of us had gotten any food. We walked around a bit, and then walked all the way out of the city, to shop in a store and them still by foot to his place. Quite a walk... to the outskirts. Sure got sore legs from carrying my heavy backpack.
Due to he has no internetaccess, I've found free access in a library inside Aarhus. So online with my own laptop. (where I'm writing this now). But will go browse stores, and have some food. Neither had breakfast or lunch.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar