19. juli 2011

Ultraprés

 (english scroll down)
Endelig fandt jeg flasken jeg har søgt nogen tid.
ULTRAPRES som er en likør. En ØL-likør.
Den indtages VARM i shotglas, med flødeskum. Tanken om varm øl afskrækker nok mange, og ligeledes mig da jeg første gang hørte om det.
Men smagte den til øl-festivallen 2011, og var meget overrasket.
Smagen sammenlignes dog bedst med en likør, lidt alá galiano-likør.
Altså skal man ikke forvente nogen smag af øl!!
Så er man til den galiano eller irish cofee, så kan man roligt smage på en ultrapres. Den er lavet på en koncentration af en anden belgisk øl.

Dog en specialvare, som jeg selv har spurgt efter hos vinhandlere osv. Desværre var den somregel ikke hjemme.
Den er belgisk og importøren er MYBEER. Flasken på billedet gav jeg kr 179,95 for. Utroligt nok i Superbest. I skrivende stund bliver der nydt et lille glas eller to.

FINALLY I found a bottle I've been searching for, for some time:ULTRAPRES!  It is a BEER-LIQUOR.
You drink it warm in a shotglass, with whipped cream on top. Yes sounds strange...beer...warm aso.
But should NOT be compared with the normal taste of beer.
This compares mostly to a hot galiano shot with coffee, and whipped cream.
SO if you like irish coffee or galiano shots, theres a good chance you will love this. But it ain't cheap.
Paid about 34 USD for this bottle..
It's made in belgium, from some other beer, on some kind of concentrate. Having a glass as I write this :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar